wtorek, 11 września 2018

Najprostrzy makaron na świecie, czyli spaghetti aioli z chili.


To naprawdę najprostsze na świecie i niezwykle smaczne spaghetti. Robi się je tyle, ile trwa gotowanie makaronu, czyli jakieś 10 minut.
Składniki takie jak na zdjęciu:
-kilka ząbków czosnku według upodobań (ja użyłam 5 zacnych trzonowców)
-oliwa z oliwek ( najlepiej, żeby nie miała posmaku goryczy)
-pęczek pietruszki (nać znaczy)
-2 małe papryczki chili (lub więcej, co kto lubi)
- makaron spaghetti (ja użyłam bezglutenowego z Kauflanda. Bardzo nam w domu smakuje, ale może być każdy makaron jaki lubicie).
- sol, pieprz,  opcjonalnie ser cheddar do posypania i ponieważ jest sezon na pomidory, 1 pomidor pokrojony w kostkę, ale to tylko mój wymysł, więc tez według uznania.



Przygotowanie- w gotującej sie osolonej wody wrzucamy makaron. Ja użyłam 2/3 paczki na 3 osoby i gotowałam do miękkości, a nie al dente, bo taki wolę
 W tym samym czasie, gdy gotuje się makaron, na zimną oliwę z oliwek wrzucamy wyciśnięty, lub pokrojony w paseczki czosnek. Włączmy palnik i na malutkim ogniu gotujemy czosnek w oliwie lekko dosalając. UWAGA- nie należy go smażyć, tylko lekko gotować. Musi tylko leciutko bulgotać.Dodać pokrojone papryczki, a następnie pokrojoną natkę pietruszki. Chwilkę jeszcze podgotować i wyłączyć ogień. Dosmaczyć czym się chce: pieprzem, startą skórką z limonki, listkami bazylii.... Według uznania. Po odcedzeniu makaronu, wsypać go na patelnię z  oliwą i czosnkiem i dobrze wymieszać.
Podawać też według uznania- ja tradycyjnie posypałam tartym serem i dodałam przesłodkie pomidory malinowe, akurat w tym momencie przepyszne.  Do tego kilka kieliszków białego lub różowego wina. YAMMI :) Szybko, smacznie i wykwintnie!!! Polecam :) No i jak szybko!!!!


Mela aż mlasnęła na koniec :)


2 komentarze:

  1. Tęsknię za Twoją pyszną i szybką kuchnią :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krótko pychotka, pamiętam Bydgoszcz fan Club DD listownie odesłano mnie na Biały Kamień? Nie dotarłem

    OdpowiedzUsuń